Màrqueting Cultural

En la classe del dia 20 de novembre hem parlat de...

Que és el màrqueting?

És un conjunt de tècniques i estudis que tenen com objecte millorar la comercialització de un producte.

Pero nosaltres ens hem de centrar en el màrqueting cultural, aquest és el procés que es desenvolupa en les organitzacions culturals i en la societat per a facilitar l'intercanvi a través de relacions col·laboratives que creen un valor recíproc mitjançant l'ús de recursos complementaris.

El màrqueting en cultura pot referir-se a productes o serveis culturals.






Les ferramentes que ens ofereixen el màrqueting ens serveixen per analitzar i dissenyar una estratègia per a fer arribar aquells productes i serveis que creiem que tenen un valor a les persones destinatàries i no a l'inrevés. Tracta de buscar l'equilibri entre:


Gratificació percebuda: Utilitat funcional, simbólica i vivencial. (Les utilitats percebudes són diferents per a cada persona en funció dels seus interessos i les seves necessitats)
Costos/Esforç: Conveniència, cost econòmic, cost intel·lectual i socials.

La planificació estratègica de màrqueting en les organitzacions culturals marca les tendències a llarg termini, ajuda a definir els principals aspectes estratègics, ofereix un marc per a la comunicació amb els principals agents implicats i millora la direcció de l'organització establint un sistema que ofereix les tècniques d'actuació necessàries i ofereix els adequats mecanismes de control.

Com a aspecte previ cal tenir clara la CONCEPTUALITZACIÓ de l'organització: quina és la seua missió i a quins públics objectius es dirigeix. Podem realitzar aquest anàlisis amb la técnica DAFO:


La fase de l'ESTRUCTURACIÓ compren dos aspectes: l'oferta de servei i servucció.

Oferta de servei: dona resposta a la conceptualització i dona resposta als interessos dels públics objectius als que volem donar. Els serveis poden ser bàsics, perifèrics, derivats o complementaris.

Servucció: procés de producció concret per a cada servei.

I per últim, la COMERCIALITZACIÓ, suposa com fer arribar els nostres serveis als i les possibles usuàries.




3 processos:

- Preu: prendre la decisió entre preu o gratuïtat.

- Intermediació: establir com adquireix els i les usuàries el dret a l'ús.

- Comunicació: publicitat.

Comentaris

Entrades populars