CARACTERITZACIÓ DE L'ANIMACIÓ TURÍSTICA 2

Segona setmana de classe i continuem amb el tema que centra les classes aquest primer trimestre: el turisme.

En primer lloc, aquesta setmana hem parlat de l'OMT(Organització Mundial del Turisme). Aquest és l'organisme de les Nacions Unides encarregat de la promoció d'un turisme responsable, sostenible i accesible per a tots.

Defé un turisme que contribuisga al creixement econòmic, a un desenvolupament incloent i amb sostenibilitat ambiental. Entre els seus membres figuren 157 països. 6 membres associats i més de 480 membres afilats.

L'OMT defineix l'animació turística com "tota acció realitzada en o sobre un grup, col·lectivitat o mitjà, amb la intenció de desenvolupar la comunicació i garantir la vida social. El seu origen es situa en el club Mediterranée, fundat l'any 1950. Awuest club fou creat a l'Alcúdia (Illa de Mallorca) per Gérard Blitz, qui muntà un centre de vacances amb 200 tendes en un terreny sense llum i aigua, on es realitzaven activitats i poer la nit es feia un sopar, seguity d'una festa. Actualment encara funciona.
Les funcions de l'animació turística son:
    Resultado de imagen de socialResultado de imagen de màrketing
  • Socials: que el turista construisca noves relacions socials, es descobrisca a sí mateix.
  • Culturals: integrant al turista dins de la cultura del lloc de destí.
  • Màrqueting: prolongar l'estacia del turista, fidelitzar-lo i aconseguir nous clients.              Imagen relacionada
Objectius de l'Animació Turística:
  • Facilitar la diversió i la vida social a través de la participació dels propis turistes.
  • Crear espais de trobada que possibiliten la comunicació i les relacions interpersonals.
  • Oferir propostes atractives adaptades als diferents horaris, gustosi edats.

Una vegada vist aquest apartat del turisme, passàrem a veure la figura de l'animador turístic i quin és el seu paper:
  • Funció Social: és qui es relaciona amb els usuaris per a que aquests es relacionen entre ells. Sense l'animador és posible que açò passe, pero sols ho faríen amb les persones amb més afinitats.
  • Funció Cultural: L'animador realitza un paper important com a transmissor de cultura. Afavorix la integració de qualsevol activitat a tothom.
  • Funció de Màrqueting: es tracta de l'opinió del client sobre el treball de l'animador, ja que s'oferixen sensacions, emocions, experiències...Açò pot convéncer a nous clients.
  • Funció Planificadora: s'anticiopa els recursos que necessite, les instal·lacions, els aparells... És necesari anticipar els posibles imprevistos que es pogueren produir.
  • Funció Facilitadora: facilitarà llocs per a interrelacionar, activitatsorganitzades per a relacionar-se.
  • Funció Profesional: a les pròpies de l'animador: conduir, començar, finalitzar i dirgir les activitats.
  • Funció Pedagògica: si algú s'equivoca, sistemàticament hem de reconduirlo, buscar el recolzament amb un altre usiari.
  • Funció Investigadora: es deuen de renovar les activitats, millorar la qualitat i la satisfacció del client.
Després d'aquest punt hem vist les modalitats de l'Animació Turística, que són les seguents: en hotels, turisme rural, parcs temàtics, complexos turístics, turisme d'aventura i al voltat del patrimoni. També en aquest apartat trobem el perfil del professional de l'Animació Turística, el qual ha de tenir una bona sociabilitat, capacitat de comunicació en diferents llengues, crativitat, capacitat de treball en equip...

Imagen relacionadaImagen relacionadaResultado de imagen de recreacion cultural

I fins ací, tot el que hem vist a classe aquesta setmana. Ens veiem a la següent!

Comentaris

Entrades populars